Τροφή … για τον εγκέφαλο !!!

Feb 21, 2017 No Comments by

Εγκέφαλος : Το σπουδαιότερο όργανο του ανθρώπου

Ο εγκέφαλο είναι το πιο σημαντικό κομμάτι ολόκληρου του κεντρικού νευρικού συστήματος και φυσικά της ανθρώπινης ύπαρξης. Χωρίζεται σε δύο βασικά τμήματα (τα λεγόμενα ημισφαίρια) και περιβάλλεται από 3 υμένες που τον προφυλάσσουν (τις λεγόμενες μήνιγγες). Στην κάτω επιφάνεια του εγκεφάλου ξεκινούν κάποια νεύρα (οι εγκεφαλικές συζυγίες) και ο νωτιαίος μυελός, από όπου περνούν τα αιμοφόρα αγγεία για την αιμάτωση του εγκεφάλου.

Όλοι γνωρίζουμε τον ρόλο της σωστής διατροφής για την υγεία και την ευεξία μας, αλλά υπάρχουν και κάποιες συγκεκριμένες τροφές, που μπορούν να ενισχύσουν ειδικά τη λειτουργία του εγκεφάλου και να ευνοήσουν τη μνήμη και τη σκέψη μας … Με άλλα λόγια ; Υπάρχουν ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΕΞΥΠΝΟΥΣ !

Δυνατό μυαλό με τις κατάλληλες τροφές ;

Νο 1 τροφή : Ο καφές

Ο καφές μπορεί πλέον να ενταχθεί (χωρίς καθόλου τύψεις) στις αγαπημένες μας καθημερινές συνήθειες ! Μας βοηθάει να ξυπνάμε το πρωί και να γινόμαστε λειτουργικοί … αλλά όχι μόνο εμείς ! Ο καφές – όπως αποδεικνύουν εκτενείς επιστημονικές έρευνες – ξυπνάει και ενεργοποιεί τον εγκέφαλό μας, τονώνει την μνήμη μας και αποτρέπει την εμφάνιση Alzheimer.

Νο 2 τροφή : Το πράσινο τσάι

Εάν είστε από εκείνους τους λίγους που δεν αγαπούν τον καφέ, το τσάι (πράσινο αλλά και μαύρο) είναι μια ιδανική εναλλακτική για δυνατό ξύπνημα του εγκεφάλου το πρωί ! Το τσάι (ειδικά το πράσινο τσάι) είναι πλούσιο σε πολύτιμα αντιοξειδωτικά στοιχεία που βοηθουν στην παραγωγή νευρώνων στην περιοχή του εγκεφάλου και μας οξύνουν τη σκέψη, αποτρέπουν την εμφάνιση εκφυλιστικών ασθενειών και τονώνουν τη μνήμη !

Νο 3 τροφή : Το avocado

Το avocado είναι ένα φρούτο – superfood, εξαιρετικά πλούσιο σε πολύτιμα Ω- 3 καλά λιπαρά οξέα. Το avocado περιέχει βιταμίνη Κ αλλά και φολικό οξύ, που αποτρέπουν τον σχηματισμό θρόμβων στον εγκέφαλο (με άλλα λόγια αποτρέπουν την εκδήλωση εγκεφαλικού επεισοδίου) και ενισχύουν την μνήμη αλλά και το βαθμό συγκέντρωσης του ατόμου !

Νο 4 τροφή : Τα τεύτλα

Και όμως, αν και δεν υπάγεται στις αγαπημένες και πιο προσφιλείς τροφές, το τεύτλο είναι ένα λαχανικό εξαιρετικό και με πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό. Ένας βασικός λόγος να εντάξουμε τα τεύτλα στη διατροφή μας, είναι γιατί καταπολεμούν τις φλεγμονές, συνδράμουν στην αποβολή των τοξινών από το αίμα, και είναι πλούσια σε πολύτιμα αντιοξειδωτικά στοιχεία που καταπολεμούν τον καρκίνο. Είναι όμως μόνο αυτοί οι λόγοι ; Όχι ! Τα τεύτλα προσφέρουν μεγάλα ποσά φυτικών νιτρικών αλάτων που ενισχύουν την καλή αιμάτωση του εγκεφάλου … και (ΝΑΙ !!!) μας κάνουν πιο έξυπνους !

Νο 5 τροφή : Ο σπιτικός ζωμός από κόκαλα

Ο σπιτικός ζωμός από κόκαλα (κοτόπουλο ή κόκκινο κρέας) είναι όχι μόνο πολύ νόστιμος και ιδανικός για ζεστές σούπες (ειδικά τώρα το χειμώνα !), αλλά και μια “τροφή του εγκεφάλου”, αφού ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και τα αμινοξέα που περιέχει (γλυκίνη και προλίνη) λειτουργούν ως εξαιρετικά ενισχυτικά της μνήμης !

Νο 6 τροφή : Τα λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια, όπως και το avocado, είναι εξαιρετικά πλούσια σε Ω – 3 καλά λιπαρά οξέα που καταπολεμούν το Alzheimer και τονώνουν τη μνήμη. Η ρέγγα, ο σολομός, ο τόνος, η πέστροφα, το σκουμπρί και η σαρδέλα είναι μερικά από τα ψάρια που πρέπει απαραιτήτως να εντάξουμε στη διατροφή μας, αφού (μεταξύ άλλων) μας βοηθούν στη διαχείριση του άγχους μας στην καθημερινότητα και ενισχύουν την παραγωγή της “ορμόνης της χαράς” από τον εγκέφαλο, της σεροτονίνης !

Νο 7 τροφή : Οι ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί είναι ακριβώς το ίδιο ωφέλιμοι με το avocado και με τα λιπαρά ψάρια. Επίσης εξαιρετικά πλούσιοι σε Ω – 3 καλά λιπαρά οξέα, είναι μια τροφή που πρέπει όλοι να έχουμε στη διατροφή μας.

Νο 8 τροφή : Το φραγκοστάφυλο

Το φραγκοστάφυλο είναι ένα φρούτο λιγότερο διαδεδομένο αλλά απίστευτα θρεπτικό ! Είναι μια πολύτιμη πηγή βιταμίνης C για τον οργανισμό και μια ασπίδα κατά της εκφύλισης του εγκεφάλου από ασθένειες όπως η άνοια ή το Alzheimer.

Νο 9 τροφή : Το μπρόκολο

Το μπρόκολο μπορεί να μη συγκαταλέγεται στις αγαπημένες τροφές του κόσμου, αλλά είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C που δε θα έπρεπε να λείπει από τις διατροφικές μας συνήθειες.

Νο 10 τροφή : Ο κρόκος του αυγού

Το αυγό – και πιο συγκεκριμένα ο κρόκος του αυγού – είναι ένα superfood απαράμιλλης διατροφικής σημασίας. Ο κρόκος περιέχει μεγάλες ποσότητες μιας ουσίας που ονομάζεται χολίνη και που είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου κατά την περίοδο της κύησης.

Τροφή ... για τον εγκέφαλο !!!

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.