Κάνε τη σαλάτα σου … πλήρες γεύμα !

Mar 21, 2017 No Comments by

Το “τέλειο” γεύμα …

Θες να χάσεις κιλά ; Βρες έξυπνους τρόπους να τρέφεσαι σωστά – μας λένε οι διατροφολόγοι και οι διαιτολόγοι ! Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι (και πρέπει να είναι !) το Νο 1 στη διατροφή του κάθε ανθρώπου ; Τι συμβαίνει όμως με τον παράγοντα “γευστική απόλαυση” ; Πρέπει να ξεχάσουμε δια παντός τα νόστιμα φαγητά και να στραφούμε προς τις άνοστες σαλάτες ;

Η απάντηση είναι πιο πολύπλοκη ! Ο οργανισμός – ακόμα και αν τα καταφέρναμε – δεν μπορεί να τραφεί μόνο με λαχανικά ! Αντιθέτως, έχει ανάγκη από μια σειρά πολύτιμων συστατικών, θρεπτικών στοιχείων, μετάλλων, βιταμινών και άλλων παραγόντων όπου όλα αυτά μαζί στοιχειοθετούν το “τέλειο γεύμα” !

Τι είναι όμως το τέλειο γεύμα ;

Πότε χαρακτηρίζεται ένα γεύμα ως πλήρες ;

Ποια στοιχεία συνθέτουν ένα πλήρες γεύμα ;

Οι σαλάτες – νόπως προαναφέραμε – είναι μια ιδανική τροφή για αποτελεσματική (και μάλιστα ταχύτατη) απώλεια βάρους, αλλά από μόνα τους τα λαχανικά δεν συνθέτουν ένα σωστό γεύμα. Ως τέλιο γεύμα χαρακτηρίζουμε το πλήρες γεύμα, δηλαδή το γεύμα εκείνο που θα προσφέρει στο άτομο ΟΛΑ τα απαιτούμενα θρεπτικά στοιχεία για την καλή λειτουργία του οργανισμού του !

Επειδή όμως δε μας αρκεί μόνο να τρεφόμαστε σωστά, αλλά θέλουμε να καλύπτουμε και τις αισθήσεις μας – το φαγητό άλλωστε είναι απόλαυση – θέλουμε δηλαδή το φαγητό μας να μυρίζει όμορφα, να είναι όμορφο οπτικά, να έχει ωραία υφή και φυσικά να έχει ωραία γεύση ! Αλλά πρωτίστως ;;; Θέλουμε το φαγητό μας να μπορεί να μας κρατάει χορτάτους ώστε να αποφεύγουμε το συνεχές τσιμπολόγημα που μας προσθέτει κιλά !

Συνήθως η σαλάατα σερβίρεται στην αρχή του γεύματος, και αποτελεί συνοδευτικό κομμάτι αυτού. Εάν όμως εμπλουτιστεί αυτή η σαλάτα και με άλλα στοιχεία, μπορεί να αποτελέσει ένα τέλειο πλήρες γεύμα, με πολλές βιταμίνες, απόλυτα θρεπτικό και πλούσιο σε ωφέλιμες φυτικές διαιτητικές ίνες … άρα και σουπερ-αδυνατιστικό !!!

Τι σημαίνει … ;;;

  • … φαγητό που μυρίζει όμορφα ;;;

Ένα φαγητό για να μυρίζει όμορφα προϋποθέτει φρέσκες και ποιοτικές πρώτες ύλες ! Είναι σημαντικό όλα μας τα υλικά να είναι άριστης ποιότητας και να αφήσουμε ελεύθερη τη φαντασία μας να συνθέσει το τέλειο γεύμα !

  • … φαγητό που έχει ωραία υφή ;;;

Ένα φαγητό για να έχει ωραία υφή θα πρέπει να προσφέρει ποικιλία. Θα πρέπει λοιπόν να συνδυάζει πολλές και ποικίλες υφές … τρόφιμα τραγανά μαζί με τρόφιμα μαλακά, τρόφιμα ινώδη με τρόφιμα που λιώνουν στο στόμα … με άλλα λόγια δε θα πρέπει να είναι “βαρετό” ούτε στις υφές του !

  • … φαγητό που έχει ωραία γεύση ;;;

Η γεύση είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση. Ο καθένα λοιπόν μπορεί να συνθέσει το δικό του τέλειο γεύμα με βάση τις προσωπικές γευστικές προτιμήσει3ς του !

Σαλάτα : Από απλό “συνοδευτικό” … σούπερ – “κυρίως πιάτο” !

Τα βασικά βήματα για να μετατρέψεις μια απλή σαλάτα σε σούπερ θρεπτικό – διαιτητικό πιάτο είναι τα ακόλουθα :

  • Διαλέγω τα φυλλώδη λαχανικά που θα αποτελέσουν το βασικό κομμάτι της σαλάτας μου !
  • Προσθέτω άλλα φρέσκα λαχανικά της αρεσκείας μου !
  • Προσθέτω φρούτα που θα συμπληρώσουν διατροφικά αλλά και γευστικά το πιάτο μου !
  • Προσθέτω λίγη πρωτεΐνη (φυτική ή ζωική) με τα κατάλληλα υλικά που ταιριάζουν γευστικά με τα προεπιλεγθέντα λαχανικά !
  • Λίγοι ξηροί καρποί μας παρέχουν τα πολύτιμα Ω – 3 καλά λιπαρά οξέα που χρειαζόμαστε και παράλληλα μας χορταίνουν για πολλή ώρα !
  • Τέλος ψεκάζω τη σαλάτα μου με το dressing της επιλογης μου !

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Επιλέγω ολιγοθερμιδικά dressing (χωρίς μαγιονέζα), χαμηλά σε λιπαρά, όπως το κλασσικό Vinaigrette !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Μην συνοδεύεται με αναψυκτικά το γεύμα σας ! Αν νιώθετε ότι μια τέτοια σαλάτα δεν αρκεί για να χορτάσετε, μπορείτε να συμπληρώσετε με ένα μικρό κομμάτι άπαχο τυρί και 1 – 2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης !

Κάνε τη σαλάτα σου ... πλήρες γεύμα !

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.