Πρωτεϊνούχες δίαιτες & Ύπνος : Πώς σχετίζονται ;;;

May 04, 2016 No Comments by

Δίαιτες πρωτεΐνης : Τι είναι ;

Οι δίαιτες πρωτεΐνης ή αλλιώς πρωτεϊνικές δίαιτες είναι διαιτητικά προγράμματα που στηρίζονται στη λήψη υψηλής ποσότητας πρωτεϊνών και χαμηλής ποσότητας υδατανθράκων, με σκοπό φυσικά την μείωση του σωματικού βάρους.

Μια κλασσική διατροφή περιέχει πρωτεϊνούχες τροφές που καλύπτουν περίπου το 10 % – 30 % των ημερησίων θερμίδων του ατόμου. Ωστόσο, μια πρωτεϊνική δίαιτα μπορεί να καλύψει έως και το 50 % των ημερήσιων θερμίδων με πρωτεϊνούχες τροφές, περιορίζοντας άλλες τροφές, όπως :

  • τα δημητριακά
  • τα σιτηρά
  • τα ζυμαρικά
  • τα λαχανικά
  • τα φρούτα

Πώς λειτουργούν οι πρωτεϊνικές δίαιτες ;

Το μυστικό στις πρωτεϊνικές δίαιτες είναι ο “μαγικός συνδυασμός” ! Τι εννοούμε όμως με αυτό ; Δεν είναι μόνο η υψηλή κατανάλωση πρωτεΐνης που οδηγεί στην πολυπόθητη μείωση κιλών, αλλά ο συνδυασμός της με την χαμηλή κατανάλωση των υδατανθράκων σε καθημερινή βάση.

Η μείωση ή και παύση των υδατανθράκων από το καθημερινό διατροφικό πρόγραμμα του ατόμου, οδηγούν σε ταχεία απώλεια βάρους, λόγω της αφυδάτωσης που προκαλείται στο σώμα.

Στη συνέχεια, εξακολουθώντας την διατροφή αυτή, το σώμα αρχίζει καύσεις λίπους, για να αντικαταστήσει την ενέργεια που έπαιρνε κάποτε από τους υδατάνθρακες μέσω της διατροφής, και που την έχει τόση ανάγκη για να ανταπεξέλθει στις καθημερινές υποχρεώσεις ! Αποτέλεσμα ;;; ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ !

Οι δίαιτες της πρωτεΐνης βασίζονται σε ένα φαινόμενο που ονομάζεται κέτωση ! Η κέτωση είναι μια μεταβολική κατάσταση κατά την οποία το σώμα παίρνει την ενέργεια που χρειάζεται (ή έστω το μεγαλύτερο μέρος της) από κετονικά σώματα στο αίμα.

Η διαδικασία της κέτωσης ενεργοποιείται όταν το άτομο σταματήσει τη λήψη υδατανθράκων από τη διατροφή του, όταν δηλαδή σταματήσει τη λήψη ενέργειας μέσω αυτών. Η έλλειψη ενέργειας που πραγματοποιείται στο σώμα από την παύση των υδατανθράκων, οδηγεί στην έκκριση των εν λόγω κετονών … δηλαδή στη διαδικασία της κέτωσης !

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Χαρακτηριστικό παράδειγμα πρωτεϊνικής δίαιτας είναι και η πασίγνωστη δίαιτα Άτκινς ! Η δίαιτα Άτκινς (όπως και κάθε πρωταϊνική δίαιτα) παρέχει ταχύτατη απώλεια βάρους και μείωση των επιπέδων της όρεξης του ατόμου ! Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που αυτές οι δίαιτες είναι τόσο δημοφιλείς !

Ποια η σχέση των πρωτεϊνικών διατροφικών πλάνων με τον ύπνο ;;;

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει προκαλέσει μια νέα μελέτη σχετικά με τη σύνδεση μια πρωτεϊνικής διατροφής με τον ύπνο.

ΠΡΟΣΟΧΗ : Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Purdue σχετικά με τις πρωτεϊνικές δίαιτες, η ποιότητα του ύπνου σχετίζεται άμεσα με τη διατροφή και πιο συγκεκριμένα, μια πρωτεϊνική διατροφή μπορεί να εγγυηθεί έναν καλό και ήρεμο ύπνο !

Στην μελέτη αυτή έλαβαν μέρος 44 υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα, τα οποία ακολουθούσαν άλλα μια χαμηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες διατροφή και άλλα σε μια υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες διατροφή. Το πείραμα αυτό διήρκεσε περισσότερο από 16 εβδομάδες.

Αποτέλεσμα ; Τα άτομα που κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης, παρουσίασαν βελτιωμένο ύπνο !

Τόσο η μία ομάδα ατόμων όσο και η άλλη ομάδα ατόμων, κατανάλωνε περιορισμένη ποσότητα λιπών και υδατανθράκων σε καθημερινή βάση !

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Έχουν ακουστεί πολλά θετικά αλλά και ακόμα περισσότερα αρνητικά κατά καιρούς για τις δάιτες πρωτεΐνης. Το σίγουρο είναι πως η απώλεια βάρους είναι άμεση και ταχύτατη. Ωστόσο η περιορισμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που επιβάλλει ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι σημαντικό μειονέκτημα για την υγεία !

Πρωτεϊνούχες δίαιτες & Ύπνος : Πώς σχετίζονται ;;;

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.