“ΝΑΙ” στα λαχανικά & “ΟΧΙ” στο κρέας ;;;

Jun 14, 2016 No Comments by

Υγιεινή διατροφή – μακρά και όμορφη ζωή !

Το κρέας (είτε το κόκκινο κρέας, είτε το λευκό κρέας, είτε ακόμα τα πουλερικά και τα ψάρια), είναι και αυτό απαραίτητο στη διατροφή μας ! Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή δεν είναι μια διατροφή μόνο με λαχανικά, αλλά μια σωστά δομημένη διατροφή με σωστές ποσότητες από όλα τα απαραίτητα για τον οργανισμό στοιχεία … μεταξύ των οποίων φυσικά … και το κρέας !

Το κρέας αποτελεί αγαπημένο φαγητό για πολύ μεγάλη κατηγορία ανθρώπων (που πιστεύουν πως φαγητό χωρίς κρέας … δεν είναι φαγητό !), και που είναι σίγουρο πως δε θα μπορούσαν να ζήσουν χωρίς αυτό.

Τα νόστιμα ξεροψημένα παϊδάκια, το ζουμερό burger, οι λαχταριστές πανσέτες, το μελωμένο κοκκινιστό, οι τραγανές ψαροκροκέτες και οι κοτομπουκιές, είναι σίγουρα γευστική έκρηξη για το στόμα … που μετά καλείται να αρκεστεί σε ένα σπανακόρυζο ή μια φασολάδα.

Τι είναι τελικά το πιο σωστό ; Να τρώμε κρέας ή να το απορρίψουμε από τη διατροφή μας ;

Ποιος ο ρόλος του ως προς την υγεία μας ;

Το κρέας & ο σίδηρος

Το κρέας αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές πηγές σιδήρου για τον οργανισμό !Το κόκκινο κρέας, αλλά και τα θαλασσινά και τα αυγά, είναι πολύ ωφέλιμες πηγές σιδήρου … αλλά όχι οι μοναδικές !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούμε μοναδική πηγή σιδήρου το κόκκινο κρέας, τα πράσινα λαχανικά, τα βατόμουρα, οι φράουλες και φυσικά (!!!) τα όσπρια, είναι επίσης εξαιρετικά ωφέλιμες πηγές σιδήρου για τον οργανισμό (και ειδικά για τα άτομα που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή) !

Ερώτηση : Είναι λοιπόν απαραίτητο ή όχι το κρέας για την πρόσληψη σιδήρου ;

Απάντηση : Το κρέας (και κυρίως το κόκκινο κρέας) είναι από τις καλύτερες πηγές σιδήρου αλλά όχι η μοναδική ! Ωστόσο, ο ζωικός σίδηρος που λαμβάνουμε από την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, είναι πιο εύκολα απορροφήσιμος αλλά και πιο ωφέλιμος από τον αντίστοιχο φυτικό σίδηρο που λαμβάνουμε από τροφές όπως τα όσπρια !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Η βιοδιαθεσιμότητα του ζωικού σιδήρου (δηλαδή η αξιοποίησή του από τον οργανισμό) κυμαίνεται σε ποσοστό περίπου 25 % σε αντίθεση με τον φυτικό σίδηρο που φτάνει μόλις το ποσοστό του 5 % περίπου !

Ερώτηση : Πώς επηρεάζει η κατανάλωση κρέατος την υγεία μας ;

Απάντηση : Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες της Mayo Clinic, η τακτική και υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος συνδέεται άμεσα με την πρόωρη θνησιμότητα.

ΠΡΟΣΟΧΗ : Σύμφωνα με επίσημες μελέτες, τα άτομα που καταναλώνουν μικρότερες ποσότητες κρέατος (και κυρίως επεξεργασμένου κρέατος όπως τα αλλαντικά), παρουσιάζουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής, το οποίο μπορεί να φτάσει και τα 3 1/2 περίπου χρόνια (για τα άτομα που δεν τρώνε καθόλου κρέας).

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ – ΣΥΜΒΟΥΛΗ : Συνίσταται η ισορροπημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος (χωρίς υπερβολές) και η παράλληλη κατανάλωση πουλερικών αλλά και φυτικών πηγών σιδήρου (όσπρια, λαχανικά και φρούτα) για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού !

“ΝΑΙ” στα λαχανικά & “ΟΧΙ” στο κρέας ;;;

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.