Βικτοριανή δίαιτα : Μια καινούρια “παλιά” δίαιτα

Dec 08, 2015 No Comments by

Τι είναι η Βικτοριανή δίαιτα ;

Κατά διαστήματα βλέπουμε πολλά διατροφικά προγράμματα να κάνουν την εμφάνιση ή την επανεμφάνισή τους (άλλα από αυτά με μεγαλύτερη και άλλα με μικρότερη απήχηση στον κόσμο).

Πολύ πρόσφατα μεγάλο πάταγο έκανε η Paleo diet και κέρδισε μεγάλο μέρος του κοινού.

Τώρα, την Paleo diet, ήρθε να την αντικαταστήσει η Βικτοριανή δίαιτα (Healthy eating Victorian style).

Τι πρεσβεύει η Βικτοριανή δίαιτα ;

Ουσιαστικά, αυτό που ξεχωρίζει την Βικτοριανή δίαιτα και που την κάνει (αν όχι την πιο υγιεινή) σίγουρα μια από τις πιο υγιεινές διατροφές στον κόσμο, είναι ότι έχει πάρει όλα τα καλά στοιχεία της Μεσογειακής διατροφής και τα έχει συνδυάσει με μερικές διατροφικές “πινελιές” του 19ου αιώνα !

Γιατί η Βικτοριανή εποχή θεωρείται “χρυσή διατροφική περίοδος” ;

Τη εποχή εκείνη, τον 19ο αιώνα, σύμφωνα με μελέτες, οι άνθρωποι είχαν πολύ ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα από ότι σήμερα, γεγονός που ολόκληρη η επιστημονική κοινότητα το αποδίδει στις διατροφικές τους συνήθειες.

Η διατροφή ήταν πλούσια σε φρούτα, σε λαχανικά και σε ψωμί χειροποίητο ολικής άλεσης.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Το ζυμωμα του ψωμιού γινόταν με κάποια ειδική διαδικασία που περιελάμβανε ένα πολύ ωφέλιμο για τον οργανισμό μύκητα, που είχε την ιδιότητα να δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και να χαρίζει προστασία από διάφορες ασθένειες.

Ανάμεσα στα χρόνια 1850 και 1872 στην περιοχή της Αγγλίας, μεσουράνησε αυτή η διατροφή και γλίτωσε τον κόσμο από τον λιμό. Οι άνθρωποι έτρωγαν πληθώρα τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά που ενίσχυαν τη λειτουργία του οργανισμού και τον έκαναν πιο ανθεκτικό σε οποιαδήποτε απειλή !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Πολύ σημαντική είναι η αναφορά πως εκείνη την εποχή ο κόσμος κατανάλωνε σε πολύ μικρότερες ποσότητες από ότι σήμερα τη ζάχαρη, το αλάτι και το αλκοόλ. Επίσης δεν υπήρχε το τσιγάρο !

Βικτοριανή εποχή : Το φαγητό δεν το στερούνταν !

Το φαγητό δεν ήταν κάτι απαγορευμένο … και όμως δεν υπήρχε η έννοια της παχυσαρκίας τότε ! Οι άνθρωποι μπορεί να κατανάλωναν πολύ μεγάλες ποσότητες φαγητού καθημερινά (περίπου 5000 θερμίδες), που όμως επειδή στο μεγαλύτερο μέρος του ήταν λαχανικά και φρούτα, προσέφερε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά και όχι σωματικό βάρος !

(!!!) : Στην Βικτοριανή εποχή, οι άνθρωποι, μπορεί να κατανάλωναν από 5 έως και 10 μερίδες φρούτων ή λαχανικών σε καθημερινή βάση … και διατηρούσαν τη σιλουέττα τους ανέπαφη !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Ο μέσος όρος ζωής των ανθρώπων (σύμφωνα με ειδικές μελέτες) ήταν πολύ υψηλότερος τότε, τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες (περίπου τα 75 χρόνια).

Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε, πως εκείνη την εποχή, το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού είχε χωράφια και η εργασία του ήταν γεωργικής φύσης. Η σωματική άσκηση ήταν δηλαδή μέσα στην καθημερινότητα του μέσου ανθρώπου, ο οποίος εργαζόταν μέχρι τα γεράματα (περίπου τα 70 έτη της ζωής του).

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως η μεγάλη καμπή στην υγεία του ανθρώπου επήλθε με την επίσημη εισαγωγή της ραφιναρισμένης ζάχαρης στην διατροφή του, στα προϊόντα που αγοράζει από το σουπερμάρκετ και που κατακλύζουν το τραπέζι του.

Tip : Επιστροφή στις ρίζες μας, σε μια πιο δραστήρια και πιο υγιεινή ζωή, με περισσότερη σωματική άσκηση και με λιγότερα τυποποιημένα βιομηχανοποιημένα προϊόντα στη διατροφή μας !

Βικτοριανή δίαιτα : Μια καινούρια “παλιά” δίαιτα

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.