Είναι η “μεσογειακή κουζίνα” και “υγιεινή κουζίνα” ;

May 31, 2016 No Comments by

Στην 1η θέση για χρόνια η μεσογειακή διατροφή … Δίκαια ή όχι ;;;

Εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η μεσογειακή κουζίνα και διατροφή, βρίσκεται στην 1η θέση ανάμεσα στις επιλογές όλων των διατροφολόγων, των διαιτολόγων και των ειδικών της υγειας και της ευεξίας.

Είναι πραγματικά η μεσογειακή διατροφή τόσο υγιεινή όσο ακούγεται ;

Τι πρέπει να γνωρίζω για αυτή ;

Η μεσογειακή διατροφή είναι μια διατροφή πλήρης σε όλα τα πολύτιμα συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός, και για τον λόγο αυτό στηρίζεται στην κατανάλωση λαχανικών και φρούτων. Σε αντίθεση λοιπόν με άλλα διαιτητικά ή διατροφικά προγράμματα, η μεσογειακή κουζίνα, προσφέρει μια υγιεινή κουζίνα που δεν στερείται βασικών πολύτιμων συστατικών.

Ξεκινώντας λοιπόν από αυτή τη βάση, αναγνωρίζουμε τον κύριο λόγο, που η μεσογειακή διατροφή έχει προκαλέσει πάταγο και αποτελεί για χρόνια την πρώτη επιλογή όλων των ειδικών.

Εν συνεχεία, αυτό που πρέπει να τονίσουμε, είναι πως όταν αναφερόμαστε στην μεσογειακή διατροφή δεν αναφερόμαστε σε κάποια δίαιτα εξάντλησης, όπως οι περισσότερες που αποσκοπούν σε μείωση του σωματικού βάρους. Αντιθέτως, η μεσογειακή διατροφή, είναι μια ισορροπημένη διατροφή που δεν προσφέρεται για παροδική εφαρμογή αλλά για μόνιμη (εφ’όρου ζωής).

Η κατανάλωση φυτικών ινών (στην οποία στηρίζεται η μεσογειακή κουζίνα), παρέχει έντονο αίσθημα κορεσμού και μειώνει αισθητά τα επίπεδα της όρεξης του ατόμου.

Μικρότερη όρεξη συνεπάγεται μειωμένα γεύματα και μικρότερες ποσότητες φαγητού, γεγονός που με τη σειρά του συνεπάγεται κατανάλωση σημαντικά λιγότερων θερμίδων την ΚΑΘΕ ΗΜΕΡΑ !

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Σύμφωνα με μια επίσημη επιστημονική μελέτη, τα άτομα που ακολουθούσαν μια ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή (που δεν απαγόρευε την κατανάλωση γλυκού … και μάλιστα κάθε ημέρα), κατάφεραν να χάσουν περίπου 5 – 6 κιλά σε διάστημα 12 εβδομάδων.

Το πιο σημαντικό κομμάτι δεν ήταν τόσο η απώλεια των εν λόγω κιλών, αλλά το γεγονός, πως τα άτομα που ακολουθούσαν τη διατροφή αυτή κατάφεραν να διατηρήσουν στη συνέχεια το βάρος τους και δεν ξαναπήραν τα κιλά που έχασαν !

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο της μεσογειακής κουζίνας είναι η χρήση του αγνού παρθένου ελαιόλαδου, των Ω – 3 καλών λιπαρών οξέων (από τα ψάρια), αλλά και η κατανάλωση 1 – 2 ποτηριών κόκκινου κρασιού καθημερινά με το μεσημεριανό γεύμα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κατανάλωση μικρής ποσότητας κόκκινου κρασιού με τα γεύματα καθημερινά, μπορεί να βοηθήσει την υγεία της καρδιάς και να επιμηκύνει την ζωή του ατόμου για κάποια χρόνια !

Αναφερόμενοι λοιπόν σε μια μεσογειακή διατροφή … σίγουρα δεν αναφερόμαστε σε μια βαρετή ή εξαντλητική διατροφή που θα εξουθενώσει τον οργανισμό μας και θα παίξει με τα νεύρα μας !

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Τα άτομα που ακολουθούν ένα ισορροπημένο διατροφικό μοτίβο στην καθημερινότητά τους, βασισμένο στη μεσογειακή διατροφή, εμφανίζουν 47 % λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιαγγειακά νοσήματα στην πορεία της ζωής τους !

Είναι η “μεσογειακή κουζίνα”και “υγιεινή κουζίνα” ;

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.