Κάστανο : Μια τροφή και για άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη

Jan 19, 2016 No Comments by

Η χειμερινή λιχουδιά …

Το κάστανο είναι μια πολύ θρεπτική και νόστιμη τροφή … που δυστυχώς δεν την έχουμε εντάξει στην διατροφική μας καθημερινότητα όσο θα έπρεπε. Τα κάστανα είναι εξαιρετικά νόστιμα όχι μόνο ψημένα, αλλά και μαγειρεμένα μέσα σε φαγητά ! Είναι ένας εκπληκτικός καρπός, με πάρα πολλά θρεπτικά στοιχεία, ιδιαίτερα γευστικός και … “χειμωνιάτικος”. Το άρωμα του ψημένου κάστανου είναι συνυφασμένο με το κρύο και τον χειμώνα. Δεν υπάρχει τίποτα πιο όμορφο, από μια βόλτα μια χειμωνιάτικη ημέρα, με μερικά φρεσκοψημένα ζεστά κάστανα στο χέρι να αναδύουν την μυρωδιά τους.

Το κάστανο & οι ποικιλίες του

Το κάστανο υπάρχει σε 4 βασικά είδη. Οι 4 αυτές ποικιλίες, καλλιεργούνται σε ολόκληρο τον κόσμο και είναι οι ακόλουθες :

  • η castanea sativa (καλλιεργείται κυρίως στην Ευρώπη)
  • η castanea dentata (καλλιεργείται κυρίως στη Βόρεια Αμερική)
  • η castanea mollissima (καλλιεργείται κυρίως στην Κίνα)
  • η castanea crenata (καλλιεργείται κυρίως στην Ιαπωνία)

Αξίζει να αναφέρουμε πως οι μεγαλύτερες εισαγωγές κάστανου γίνονται στις Ηνωμένες Πολιτείες από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το κάστανο αποτελεί βασικό στοιχείο της διατροφής πολλών λαών, όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Κορέα.

Η καστανιά ή αλλιώς αρτόδεντρο

Η καστανιά ονομάζεται και αρτόδεντρο και η ιστορία της ξεκινά από πολύ παλιά, όπως αποδεικνύουν ποικίλα ευρήματα που χρονολογούνται την εποχή του Χαλκού.

Πρόκειται για ένα τροπικό δέντρο που οι ρίζες του βρίσκονται στην Ωκεανία και χάνονται μέσα στους αιώνες.

Η καστανιά για να ευδοκιμήσει χρειάζεται υψηλό υψόμετρο (μεγαλύτερο των 250 μέτρων) και καρποφορεί από τις αρχές του μήνα Σεπτέμβρη έως τα τέλη του μήνα Νοέμβρη.

Κατά το 50ό με 60ό έτος ζωής της, η καστανιά, βρίσκεται στην πιο γόνιμη και αποδοτική της φάση και αποδίδει την μεγαλύτερη καρποφορία.

Η ευεργετική δράση του κάστανου

Το κάστανο είναι ένας από τους πιο θρεπτικούς καρπούς του χειμώνα. Οι λόγοι που θα έπρεπε να εντάξουμε το κάστανο στη διατροφή μας είναι πολλοί και πολύ σημαντικοί. Μερικοί από αυτούς είναι οι ακόλουθοι :

Νο 1 : Είναι κατάλληλο για δίαιτα

Το κάστανο είναι χαμηλό σε θερμίδες, με αποτέλεσμα να μην απειλεί την σιλουέττα μας με παραπανίσια κιλά.

Νο 2 : Είναι πλούσιο σε πολύτιμα μέταλλα.

Το κάστανο είναι πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία όπως το ασβέστιο, ο σίδηρος, το νάτριο, το κάλιο και ο ψευδάργυρος.

Νο 3 : Είναι πλούσιο σε βιταμίνες.

Το κάστανο είναι μια εκπληκτικά ωφέλιμη για τον οργανισμό τροφή, πλούσια σε βιταμίνες (αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης C) και φυτοχημικά (εξαιρετικά ωφέλιμα για τον οργανισμό) συστατικά.

(!!!) : Μόλις 100 γραμμάρια κάστανου αποδίδουν περίπου 43 mg βιταμίνης C που αντιστοιχούν περίπου στο 72% της ΣΗΔ (Συνιστώμενης Ημερήσιας Δόσης) για έναν ενήλικα !

Νο 4 : Παρέχει άφθονες φυτικές ίνες.

Ως γνωστόν, οι φυτικές ίνες, είναι άπαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και αποτρέπουν την αύξηση του σωματικού βάρους. Το κάστανο, είναι μια εξαιρετική πηγή τέτοιων φυτικών διαιτητικών ινών.

(!!!) : Μόλις 1 κάστανο αποδίδει περίπου 8.1 γραμμάρια φυτικών ινών που αντιστοιχούν περίπου στο 21 % της ΣΗΔ (Συνιστώμενης Ημερήσιας Δόσης).

Νο 5 : Είναι πλούσια σε ωφέλιμα λιπαρά.

Το κάστανο είναι μια πηγή καλών Ω – 3 λιπαρών οξέων, όπως το ελαϊκό οξύ και το παλμιτελαϊκό οξύ.

Νο 6 : Δεν περιέχει γλούτένη !!!

Το κάστανο δεν περιέχει καθόλου γλουτένη (όπως επίσης και το αμύγδαλο) και είναι κατάλληλο και για άτομα με δυσανεξία σε αυτή.

Κάστανο : Μια τροφή και για άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.