Λίγα λεπτά άσκησης είναι αρκετά !

Jan 29, 2014 No Comments by

Σίγουρα αν ρωτούσαμε 100 ανθρώπους τη γνώμη τους για το αν μετράει η ποσότητα γενικά και βασικά αν μετράει η ποσότητα της άσκησης ειδικότερα για την κατάκτηση και τη διατήρηση ενός υγιούς οργανισμού, όλοι θα απαντούσαν πως η ποσότητα και η συχνότητα της άσκησης παίζουν σημαντικότατο ρόλο.

Είναι όμως αυτό αλήθεια ή πρόκειται για έναν ακόμα ανυπόστατο μύθο ; Μετράει πραγματικά η διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας ή τελικά είναι άλλο το σημείο που θα έπρεπε να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή, και αν ναι ποιο είναι αυτό ;;;

Η έρευνα : «Λίγα μόνο λεπτά σωματικής άσκησης (ακόμα και ελαφριάς σωματικής άσκησης) είναι αρκετά για να έρθει κανείς ένα βήμα πιο κοντά στην κατάκτηση της υγείας !»

Πώς προέκυψε αυτή η έρευνα ; Αληθεύει ;;;

Την έρευνα αυτή διεξήγαγε ο επικεφαλής ερευνητής Paul Loprinzi, πρώην διδακτορικός φοιτητής του OSU College of Public Health and Human Sciences και νυν επίκουρος καθηγητής του πανεπιστημίου Bellarmine.

Ακόμα και μισή μόνο ώρα σωματικής δραστηριότητας κάθε ημέρα (ακόμα και αν αυτή είναι πολύ ήπιας μορφής), μπορεί να είναι άκρως ευεργετική για τον οργανισμό και για την υγεία του ατόμου. Τι συμβαίνει όμως όταν ο τρόπος ζωής του ατόμου είναι καθιστικός, με αποτέλεσμα όλη την υπόλοιπη ημέρα να είναι αδρανής σε ένα γραφείο, στον καναπέ ή στο κρεββατι ; Μπορεί αυτή η μισή ώρα άσκησης την ημέρα να βοηθήσει πραγματικά ή είναι ανεπαρκής ;;;

Σύμφωνα με στατιστικές μελέτες πάνω από τους μισούς ανθρώπους (άνδρες και γυναίκες) δεν εφάρμοζαν ούτε την ελάχιστη σωματική δραστηριότητα των 150 λεπτών την εβδομάδα ! Όσο σοκαριστικό και αν ακούγεται σαν νούμερο αυτό, ακόμα πιο σοκαριστική είναι η ερμηνεία αυτού του νούμερου, που φανερώνει πως τα άτομα αυτά δεν πραγματοποιούσαν ούτε τις αναγκαίες σωματικές δραστηριότητες, όπως είναι το ανοιγμα ή το κλείσιμο του διακόπτη του φωτός, το περπάτημα ως τη συσκευή του τηλεφώνου ή ακόμα και το ανασήκωμα από το γραφείο για μερικά μόνο λεπτά.

Τα πάντα οργανώνονται έτσι μέσα στο σπίτι από τα άτομα αυτά, ώστε να αποφεύγονται ακόμα και οι ελάχιστες μετακινήσεις. Έτσι, έχουν για παράδειγμα πάντα το τηλεκοντρόλ δίπλα στον καναπέ ή το κρεββατι, το ασύρματο τηλέφωνο σε ακτίνα βολής από το χώρο που κάθονται, και γενικά όλα τα απαιτούμενα βρίσκονται πάντα κοντά.

Φυσικά, στα άτομα αυτά, είναι φανερή και η ψυχολογική διαταραχή που οδηγεί στην ακραία αυτή αποφυγή της οποιασδήποτε σωματικής δραστηριότητας μέσα στη διάρκεια της ημέρας. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως ο τρόπος αυτός της έντονης καθιστικής ζωής, μόνο καταστροφικός μπορεί να είναι για ένα άτομο. Τόσο η σωματική όσο και η ψυχική υγεία του ατόμου τίθεται σε μεγάλο κίνδυνο.

Συμπέρασμα : Ακόμα και τα λίγα λεπτά σωματικής άσκησης (σπορ, χορός, γυμναστική) ή απλά τα λίγα λεπτά σωματικής δραστηριότητας για απλά και καθημερινά πράγματα όπως το σκούπισμα, τα ψώνια ή το καθάρισμα του σπιτιού, είναι προτιμότερα από την αδράνεια !!!

Λίγα λεπτά άσκησης είναι αρκετά !

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.