Καρδιά 100% προστατευμένη … !!!

Nov 07, 2014 No Comments by

Υπάρχουμε χάρη στους χτύπους της και η ζωή μας εξαρτάται από την σωστή λειτουργία της… Ο λόγος φυσικά για την καρδιά μας, την οποία οφείλουμε να διατηρούμε υγιή και δυνατή! Πώς;;; Οι επιστήμονες μας διαφωτίζουν για το τι την ωφελεί και τι την βλάπτει…

Τι απειλεί την καρδιά μας ;;;

Οι κίνδυνοι που απειλούν την καρδιά μας είναι λίγο-πολύ γνωστοί και συνοψίζονται στα εξής:

  • Υπέρταση, η οποία αποτελεί την Νο1 απειλή για έμφραγμα.
  • Χοληστερίνη, μιας κ όταν τα επίπεδά της είναι υψηλά αυξάνεται ο κίνδυνος καρδιαγγειακών επεισοδίων.
  • Διαβήτης, ο οποίος καταστρέφει τα αγγεία της καρδιάς με αποτέλεσμα να επιφέρει συχνά εμφράγματα.
  • Παχυσαρκία, η οποία ευθύνεται συχνά για την εμφάνιση στεφανιαίας νόσου.
  • Κάπνισμα, το οποίο ‘’ρίχνει’’ την καλή χοληστερίνη ενώ επιφέρει σκλήρυνση των αγγείων αυξάνοντας 4-5 φορές τις πιθανότητες εμφράγματος του μυοκαρδίου.
  • Στρες, αν και δεν είναι μετρήσιμο η ζημιά του μπορεί να είναι εξαιρετικά μεγάλη. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι 3 μόλις λεπτά στρες προκαλεί σκλήρυνση των αρτηριών τουλάχιστον για μισή ώρα.

Πώς θα ελαττώσουμε τον κίνδυνο καρδιακών επεισοδίων;;;

Οι τρόποι είναι οι παρακάτω:

  1. Χάνουμε βάρος

Με την απώλεια 5-10% του βάρους μας, μπορούμε να μειώσουμε την χοληστερίνη έως και κατά 18% ενώ ταυτόχρονα η καλή χοληστερίνη μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 27% και η αρτηριακή πίεση να ‘’πέσει’’ κατά 10 mmHg. Επιπλέον, η σωστή διατροφή και η σταθερή, ήπια άσκηση ελαττώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη κατά 60%!

  1. Αυξάνουμε την διάρκεια του ύπνου μας κατά 1 ώρα

Σύμφωνα με έρευνες, η αρτηριοσκλήρυνση εμφανίζεται συχνότερα σε άτομα που κοιμούνται από 5 (και κάτω) ώρες την ημέρα. Σημαντικός είναι και ο ωριαίος μεσημεριανός ύπνος, μιας και περιορίζει το άγχος και βοηθά την καρδιά να αναδιοργανώσει τις δυνάμεις της!

  1. Κόβουμε το κάπνισμα

Μ’ αυτό τον τρόπο ενισχύεται η λειτουργία των αγγείων της καρδιάς, ο καρδιακός ρυθμός και η αρτηριακή πίεση επανέρχονται στο φυσιολογικό, αυξάνεται η καλή χοληστερίνη και μειώνεται η κακή ενώ οι χρόνιοι καπνιστές μπορούν να κερδίσουν 3 χρόνια ζωής. Τέλος, οι υπερτασικοί που θα κόψουν το κάπνισμα μειώνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο στο 40%!

  1. Γυμναζόμαστε

Η άσκηση, και πολύ περισσότερο η αερόβια, εκτός απ’ το να συντελεί στην απώλεια βάρους μειώνει την πίεση και αυξάνει την καλή χοληστερόλη- αρκεί να πραγματοποιείται 3-4 φορές εβδομαδιαίως!

  1. Ακούμε μουσική

Σύμφωνα πάντα με έρευνες, το άκουσμα της μουσικής τείνει να αυξάνει το μέγεθος των αρτηριών (συγκεκριμένα την διάμετρό τους) γεγονός που οδηγεί στην καλύτερη ροή του αίματος και την αποτροπή εμφάνισης θρόμβων!

( !!! ) : Είναι πολύ σημαντικό να μην αμελούμε το ετήσιο τσεκ-απ μας, πραγματοποιώντας βιοχημικές εξετάσεις οι οποίες δείχνουν την κατάσταση της πίεσης, τα επίπεδα των λιπιδίων και της χοληστερίνης μας!!!

Καρδιά 100% προστατευμένη … !!!

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.