Δυνατός οργανισμός με πρωτεϊνούχες τροφές

Mar 23, 2013 No Comments by

Οι πρωτεΐνες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα του οργανισμού μας και στην σωστή λειτουργία του. Αυτό συμβαίνει διότι οι πρωτεΐνες, είτε προέρχονται από κρέας είτε από αυγά, είτε ακόμα από quinoa είτε από σόγια, φροντίζουν για την ενίσχυση του μυικού μας συστήματοςκαι εν συνεχεία για τη δημιουργία νέου μυικού ιστού.

Πού κανουμε το λάθος

Πολλές φορές, στην προσπάθειά μας να χάσουμε το περιττό βάρος που μας ταλαιπωρεί, οδηγούμαστε σε υπερβολές, που ως συνέπεια έχουν να πληγεί ο οργανισμός μας και να κλονιστεί η ήρεμη και σωστή λειτουργία του.

Τι συμβαίνει όμως με τις πρωτεΐνες; Ως γνωστόν, οι πρωτεΐνες, είναι υπεύθυνες για την ανάπτυξη του μυικού μας συστήματος. Έτσι, στην απεγνωσμένη προσπάθειά μας να απαλλαγούμε από τα περιττά κιλά που έχουν αποθηκευτεί σε διάφορα μέρη του σώματός μας και επιθυμώντας να χτίσουμε ένα πιο σφριγηλό και γραμμωμένο σώμα, τείνουμε να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης στη διατροφή μας με στόχο την δημιουργία ενός μυικά τονωμένου σώματος.

Εκεί είναι και το λάθος μας! Σε αντίθεση με τα λιπη και τους υδατάνθρακες, οι πρωτεΐνες, δεν έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύσουν την περίσσεια στο σώμα και να την ανακαλέσουν με τη μορφή ενέργειας όταν παραστεί ανάγκη. «Ναι» είναι υπεύθυνες για την υγεία των μυών, «ναι» φροντίζουν για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, «ναι» βοηθούν στην σωστή παραγωγή ορμονών, αλλά «όχι» δεν έχουν την ίδια λειτουργία με τους υδατάνθρακες, ούτε και την ίδια διαδικασία απορρόφησης από τον οργανισμό.

Άτομα με κάποια σωματική δραστηριότητα στηδιάρκεια της ημέρας τους, θα πρέπει να καταναλώνουν περίπου 1,2 gr πρωτεΐνης για το κάθε κιλό του σωματικού τους βάρους. Έτσι για παράδειγμα, ένα άτομο 50 kg θα πρέπει να καταναλώνει 60 gr πρωτεΐνης την κάθε ημέρα.

Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη

  • Αυγά

Τα αυγά αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για λήψη πρωτεΐνης. Μπορούν να καταναλωθούν σαν πρωινό, μεσημεριανό ή ακόμα και σαν δείπνο. Ένα μεγάλο αυγό αντιστοιχεί σε περίπου 6 gr πρωτεΐνης.

  • Κρέας

Το κρέας αποτελεί τη γνωστότερη πηγή προέλευσης της πρωτεΐνης. Ειδικότερα το κόκκινο κρέας αποτελεί και μια από τις πιο εύκολα απορροφήσιμες πηγές σιδήρου για τον οργανισμό και ασπίδα προστασίας της υγείας των μυών.

  • Πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης

Πολλοί δεν το γνωρίζουν, και στο άκουσμα της λέξης πρωτεΐνη αντιλαμβάνονται μόνο το κρέας. Αυτό είναι μεγάλο λάθος, αφού τα όσπρια (φασόλια και φακές) αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, φυτικών ινών και υδατανθράκων, προσφέροντας έτσι στον οργανισμό ένα ολοκληρωμένο καιπλήρες γεύμα. Μάλιστα, ο συνδυασμός αυτός που επιτυγχάνουν τα όσπρια, των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων, λειτουργεί σαν δεξαμενή ενέργειας για τον οργανισμό που ανεφοδιάζει με καύσιμα τους μύες.

  • Σόγια

Η σόγια αποτελεί μια ακόμα εκδοχή πρωτεΐνης καθαρά φυτικής προέλευσης, ιδανική και για τους χορτοφάγους. Περιέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό και άριστη τροφή για παροχή ενέργειας πριν από το γυμναστήριο.

  • Tofu

Το Tofu δεν το γνωρίζει πολύ ο κόσμος, αν και αποτελεί μια πολύ ιδιαίτερη και πλούσια σε συστατικά τροφή, ενώ είναι πολύ χαμηλή σε λιπαρά.

  • Quinoa

Το Quinoa είναι το πιο πλούσιο σε πρωτεΐνες σιτηρό. Είναι εξαιρετικά θρεπτική τροφή, με πλούσια γεύση και εξαιρετική υφή. Αποτελεί ιδανική επιλογή για δίαιτες, διατροφές ακόμα και από χορτοφάγους, αφού είναι πλούσια πηγή ενέργειας.

 

Δυνατός οργανισμός με πρωτεϊνούχες τροφές

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.