Δίαιτα Hay

Oct 23, 2012 No Comments by

Η Δίαιτα Hay είναι ένα διατροφικό πρόγραμμα που δημιουργήθηκε στη Νέα Υόρκη από τον γιατρό Dr. William Howard Hay. Δημιουργήθηκε την δεκαετία του 1920 και λειτουργεί με βάση τον διαχωρισμό των τροφίμων σε τρεις βασικές ομάδες, όξινα – αλκαλικά – ουδέτερα, και του σωστού συνδυασμού αυτών. Με τον τρόπο αυτό η διαδικασία της πέψης διευκολύνεται και διεξάγεται πιο ομαλά και εν συνεχεία οδηγούμαστε και σε σημαντική απώλεια βάρους.

Ακριβώς επειδή η απώλεια βάρους επιτυγχάνεται με τη Δίαιτα Hay λόγω των σωστών συνδυασμών των τροφών, έχει γίνει γνωστή και ως συνδυαστική δίαιτα ή δίαιτα των συμβατών τροφών.

Σημαντικός κανόνας στη Δίαιτα Hay είναι η απαγόρευση κατανάλωσης συνδυασμού πρωτεΐνης και υδατανθράκων στο ίδιο γεύμα, γιατί ο συνδυασμός τους δυσκολεύει την πέψη, επιβαρύνει τον οργανισμό και δεν βοηθάει στην απώλεια βάρους.

Ο Dr. William Howard Hay και η Δίαιτα Hay

Εμπνευστής και δημιουργός της Δίαιτας Hay είναι ο Dr. William Howard Hay. Από τότε η δίαιτα αυτή έχει επανέλθει πολλές φορές στο προσκήνιο, άλλες φορές ακριβώς όπως τη σχεδίασε ο δημιουργός της και άλλες φορές σε διάφορες παραλλαγές της, όπως είναι η πολύ γνωστή Δίαιτα του Beverly Hills.

Βασική ιδέα στην οποία στηρίχτηκε και για τη δημιουργία αυτού του διατροφικού πλάνου είναι πως ο άνθρωπος είναι ακριβώς αυτό που τρώει. Ο ανθρώπινος οργανισμός αποτελείται από όλα αυτά τα συστατικά που καταναλώνει μέσω των τροφών του. Συμπέρασμα λοιπόν στο οποίο και βασίστηκε για την δημιουργία της Δίαιτας Hay είναι πως οι τροφές που επιλέγουμε να καταναλώσουμε χαρακτηρίζουν και το ποιοι είμαστε.

Μετά από πολλές έρευνες και μελέτες κατάφερε να αποδείξει πως όταν η επιλογή των τροφών μας είναι προσεγμένη και ο συνδυασμός τους είναι ο σωστός, διαφυλάσσουμε την υγεία μας και προωθούμε έναν σωστό και υγιή τρόπο ζωής και ένα όμορφο και υγιές σώμα.

Βασικές γραμμές της Δίαιτας Hay

  • Οι τροφές πρωτεΐνης για να διασπαστούν στο στομάχι απαιτείται η βοήθεια των οξέων.
  • Για την επεξεργασία των αμυλούχων τροφών απαιτείται η χρήση αλκαλίων.

Για τον λόγο αυτό, ο συνδυασμός αυτών των τροφών επιβαρύνει πολύ το στομάχι και τη διαδικασία της πέψης ειδικότερα, με αποτέλεσμα πολλά συστατικά των τροφών να αλλοιώνονται και να μετατρέπονται σε τοξίνες ή ακόμα και σε λίπος.

Τροφές που απαγορεύονται στη Δίαιτα Hay

  • Άσπρο ρύζι
  • Άσπρο αλεύρι
  • Άσπρο ψωμί και δημητριακά
  • Ζάχαρη
  • Βιομηχανικές τροφές
  • Αναψυκτικά και χυμοί εμπορίου

Τροφές που επιτρέπονται στη Δίαιτα Hay

  • Για τα γεύματα πρωτεΐνης

Πρωτεΐνη : κρέας, ψάρι, πουλερικά, αυγά, αγνό τυρί, γιαούρτι, γάλα, ξηροί καρποί, μανιτάρια.

Λαχανικά : καρότο, λάχανο, αγγούρι, ντομάτα, πιπεριές (όλων των χρωμάτων), μαρούλι, ραδίκια.

Φρούτα : όλα τα φρούτα

Λιπαρά : αγνό ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, βούτυρο, αυγά

  • Για τα γεύματα αμύλου

Φρούτα : όλα τα γλυκά φρούτα (μπανάνα, σύκο, γλυκό σταφύλι, παπάγια)

Σιτηρά : βρώμη, καλαμπόκι, σιτάρη, κριθάρι και όλα τα προϊόντα και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Λαχανικά : όλα τα πράσινα λαχανικά

Γάλα : σε πολύ μικρή ποσότητα

Αυγά : μόνο τους κρόκους

Λιπαρά : αγνό ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, βούτυρο, αυγά

  • Για τα γεύματα αλκαλίων

Στη μορφή πρωτεΐνης συνιστά τα ίδια με τα γεύματα πρωτεΐνης.

Στη μορφή αμύλου συνιστά πράσινα λαχανικά ή μαγειρεμένα λαχανικά και φρούτα από τη λίστα των γευμάτων αμύλου. Το γάλα να συνδυάζεται με φρούτα στο πρωινό για καλύτερη επεξεργασία του από τον οργανισμό.

Δίαιτα Hey

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.